Jak jsem odhaloval ztracené světy Číny

5. 06. 2017 9:41:53
Už dlouho jsem toužil jet čínskou divočinou, přespávat ve stanech a venkovských chrámech, pomáhat na venkově a vařit tamní jídla s místními.

Nasedáme na letadlo do provincie Yunnan. Ta se nachází na jihu Číny na úpatí Himalájí. Je nejpestřejší provincií Číny nejen pro své menšiny ale i pro svou faunu a flóru. Od zasněžených vrcholků pětitisícovek na hranicích s Tibetem až po tropické lesy na hranicích s Vietnamem a Barmou. Za tři expedice v Yunnanu jsem toho viděl mnoho. Od budhistických soch starých tisíc tři sta let přes jeden z posledních tradičních trhů na historické cestě čaje, koně ve městě Shaxi až po skutečné dobrodružství - šestidenní trek přes pohoří Cangshan s karavanou mul. Putovali jsme po tradiční cestě čaje a koní, která spojovala Tibet a Čínu. Spali jsme ve stanu, vařili jsme si na ohýnku a obdivovali nádhernou vysokohorskou přírodu všude kolem. Viděli jsme muslimské město s dřevěnou mešitou, naše paní domácí nás naučila připravovat jejich tradiční jídla, přespali jsme na kávových plantážích,vykoupali jsme se v divokých lázních v subtropickém lese, kde jsme si natrhali mango a viděli krásný vodopád.

A to není ani zdaleka všechno. Během tří cest jsem neustále fotil a točil. Cílem mých cest bylo přinést vám nejen nádherné fotky, pěkné zápisky a nové díly mého videoblogu, ale hlavně unikátní expedici, které se může zúčastnit každý. Všechny obrazové materiály budu postupně publikovat zde na blogu. A jako pozvánku do mého seriálu fotoreportáží přikládám fotografie z naší první noci v Yunnanu, konkrétně v historickém městě Shuhe. Sice to ještě není ztracený svět, ale je krásný. Je vstupní branou do Yunnanu díky svému mezinárodnímu letišti.

Podrobné informácie o tejto ceste nájdete v profile autora na pravo pod mojou fotografiou.

Autor: Pavel Dvorak | pondělí 5.6.2017 9:41 | karma článku: 10.54 | přečteno: 286x

Pavel Dvorak

Tisíc let starý trh na karavanové cestě

Netušili jsme, že se při hledání ztracených světů vrátíme v čase. A to doslova. Dnes jsme celý den strávili na trhu, který se v historickém městě Shaxi pořádá každý pátek již více než tisíc let.

15.6.2017 v 11:52 | Karma článku: 9.36 | Přečteno: 178 | Diskuse

Pavel Dvorak

Schody, opice, schody, chrámy, schody, hory, schody...

Náš druhý den v Shaxi jsme plánovali ODDECHOVĚ. Čekal nás cyklistický výlet do parku Shibaoshan a procházky mezi 1300 let starými buddhistickými chrámy a sochami.

12.6.2017 v 7:00 | Karma článku: 7.99 | Přečteno: 105 | Diskuse

Pavel Dvorak

Jedno z posledních starověkých míst na čínsko-tibetské cestě

Nasedáme na malé autíčko pro sedm lidí, i když uvnitř je asi deset pasažérů. Poslední dva - babička s dítětem - seděli v kufru na našich zavazadlech. Všichni kouří a řidičova jízda nám nahání husí kůži. Nám to však nevadí.

8.6.2017 v 9:00 | Karma článku: 6.33 | Přečteno: 86 | Diskuse

Ervín Dostálek

Za "Perlou Sibiře" - na Bajkal 12: Do ZABAJKALSKÉHO národního parku a k termálním pramenům

Ptačí ráj, termální prameny, "zrychtovaní" přátelští rybáři nabízející nám nachytané omuly, přírodní rezervace, již zakládal Čech, a v níž šlo hlavně zachránit vzácné soboly, když kdysi jejich kůžemi Carské Rusko platilo i Evropě.

22.9.2017 v 7:11 | Karma článku: 10.57 | Přečteno: 125 | Diskuse

Jaroslav Kašíkjaroslav

Kudy, kam?

Nejenom psaním živ je člověk, ale i prací na zahrádce a k tomu je jarní a letní období přímo ideální. A není od věci připravit i povyražení, za které cesty do Norska považuji.

22.9.2017 v 5:41 | Karma článku: 3.05 | Přečteno: 112 | Diskuse

Eva Štěpánková

Bude Praha také pyšná na novou koncertní síň?

Původně měl být můj dnešní příspěvek pouze o dalším zážitku z Kodaně, ale náhodou mi padla do očí zpráva, která mu dala širší souvislost.

22.9.2017 v 0:29 | Karma článku: 3.92 | Přečteno: 80 | Diskuse

Iveta Klimečková

Pět základních typů žen podle kabelek

Znáte ten způsob zavěšení kabelky na vztyčeném předloktí? Pokud loket patří mladé dámě s pootevřenými rtíky, je to jaksi součástí image a pán bůh s námi a zlé pryč.

21.9.2017 v 22:47 | Karma článku: 21.85 | Přečteno: 846 | Diskuse

Petr Janák

Po hedvábné stezce

Hory neznají třídní rozdíly, protekci, vztek, nenávist, štěstí, lásku zkrátka nic. Jsou čisté, nahé. Proto na ně, tak rád jezdím. Přiblížit se jim aspoň na chvilku a poznat sám sebe. Ne nadarmo se říká, že hory ukáží charakter.

21.9.2017 v 8:00 | Karma článku: 7.62 | Přečteno: 172 | Diskuse

Organizujem netradičné, unikátne, spoznávacie, ale aj dobrodružné expedície na čínsky vidiek a do prírody v malých skupinách na mojich stránkach www.cestycinou.sk

S čestinou mi pomáha copywriterka Kateřina Vlčková.